söndag 8 februari 2009

Devo

Min sambo Anette har installerat Spotify (tack för det!) på vår dator och jag har ägnat flera dagar att botanisera bland ny och framförallt gammal musik som jag haft på CD och vinyl (så gammal är jag, ungdomar!) Det går att finna i princip vad som helst i musikväg och sökorden har haglat duktigt. Grymt kul att lyssna sig igen hela skivkataloger från olika artister och vandra längs "memory lane". När det kommer till musik så ställer jag mig först i kön gällande talessättet "det var bättre förr". Det mesta som görs i musikväg idag är gjort tidigare, en eller...öh.. tolv gånger.

När jag var yngre lyssnade jag friskt på amerikanska Devo och deras futuristiska musik. Lite kul musik som inte låter som något annat. Idag, efter ett till synes svinhårt distanspass med lagtempointervaller tillsammans med Mölndals CK, har jag suttit och lyssnat igenom deras skivor i kronologisk ordning. Över en kopp välgjord espresso har jag avnjutit låtar som "Patterns", "Shout", "Whip it" och "Big Mess". På skivomslagen har de hattar av lampskärmar och är avbildade som potatisar! (-; Man kan inte annat än le och lyssna vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar