söndag 22 februari 2009

10 minuter

Tio minuter, det var allt som krävdes för att skapa vinterns jobbigaste träningspass. Det som är märkligt är att passet inte var det längsta, snabbaste, blåsigaste eller tyngsta på något vis, utan enbart knall fall jobbigt då "han med hammaren" kom på besök.

Träningshelg med MCK och distanspass med fartmoment, dock inget i överkant, stod på menyn. Vi lämnade Lindome vid halv tio och åkte ner till Väröbacka via Kungsbacka, där vi vände och åkte kustvägen tillbaka till Göteborg via Fjärås och Kungsbacka. Efter Väröbacka tryckte vi på lite mer på tröskelnivå och jag kände mig fräsch och hyggligt pigg i benen. Hög och fin kadens trots relativt bra fart i sidvinden. Things going as planed. Efter återsamling i Anneberg och i jämnhöjd med Kållered stod han; han med hammaren. Inom loppet av tio minuter gick jag från OK till "öh, blev det inte lite suddigt just nu, grabbar!" Hinkade i mig mitt sista vatten och bet ihop, då det endast var en styv halvtimme hem, men som alla vet som haft påhälsning av "hammarmannen", så är det en lååååång halvtimme. Det är inte första gången, men jag blir fortfarande faschinerad över hur omdömes-befriad och tunnelseende man blir när glykogendepåerna är helt slut. Loco.

I övrigt ett spännande pass med en hel del snö som låg strängvis, främst i Kungsbacka. CykelCity-junioren Harring höll på att stå på öronen, inte en utan två gånger inom loppet av 10 minuter i Kungsbacka, då han skulle passera mittsträngen. Som tur var lyckades han häva såväl sladd som vurpa, men liggandes bakom honom vid bägge tillfällena var spännande.

Team CykelCitys juniorer körde starkt även idag och kommer med största sannolikhet att köra hårt med övriga juniorer under 2009. Ingen kommer att få en enkel resa i deras sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar