fredag 21 augusti 2009

Lätt och fräscht

Nix, inte sallad och lättdressing som diskuteras här, utan ett par Zipp 202 av 2009 års tappning! Nydesignade nav som lätt kan justeras med insexnykel, förändrad ekringsprincip och externa ekernipplar, istället för integrerade dito, vilket på tidigare editioner gjorde justering av hjulen till ett huvudbry (fråga mekanikerna!) Dessa skönheter hämtades hem från CykelCity idag, locktite på alla nipplar och nylimmade med Vittoria CX.

Skönt att ha sina egna tävlingshjul att köra på, även om de, av Picco (tackar än en gång!), lånade Lightweight-hjulen, som jag använde på såväl VSM som VNM, var underbara att köra på! Om jag ska vara ärlig så är "Lättviktarna", med hästlängder, de bästa och skönaste hjulen som jag någonsin kört på. Styva, toklätta och stabila i alla lägen. Visst, baksidan på myntet är en prislapp som nästan köper dig två par Zipp-hjul och ett elände om du kör sönder dem. Hade plånboken medgivit ett inköp så hade jag inte tvekat en sekund. Jag får nöja mig med mina Zippar, men de är inte "kattskit" de heller. Det kunde varit (mycket) värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar