fredag 1 januari 2010

Förbaskat kall distans

Efter många om och men, på grund av sen gårdagskväll, så fick jag på mig alla lager av kläder, rånarluva, vantar och annat tingel tangel och kom iväg på årets första träningspass - distans. Den senaste tiden har det varit ovanligt kallt i Göteborgstrakten, enligt SMHI 6-7 grader kallare än normalt, vilket känns i tår och fingrar efter ca två timmar. Oavsett hur jag klär mig och skyddar kroppen, de nya tumvantarna undantagna, (grymt bra) så fryser jag lättare nu än vad jag kan minnas att jag gjorde när jag var yngre. Börjar väl bli gubbe helt enkelt! Väl hemma efter några timmar så var man lagom genomfrusen och mör. Trots en knäckt bakskärm, (avskyr skärmar i alla dess former - bara problem och strul hela tiden!) så blev det ett bra pass.

2 kommentarer:

  1. Vart går köldgränsen för dig att köra distans?

    SvaraRadera
  2. Beror lite på vindförhållanden, men om det kryper ner mot - 10 grader så närmar man sig gränsen för att välja ett inomhuspass. Kylan i Göteborg med omnejd är i regel med hög luftfuktighet, vilket gör att det blir djä...gt bitigt, jämfört med torrare kyla. Vi var i Norge över jul och där var det - 20 någon dag och det kändes som - 10 i Göteborg!

    SvaraRadera