lördag 12 december 2009

Vinter i Göteborg

Ett fantastiskt fint lördagspass har avverkats tillsammans med Mikke. Vi körde över klassiska Ubbhult, med syfte att samla ihop ett gäng minuter STU, fördelade över styva 3.30 timmar. Kylan har kommit till Göteborg för första gången denna vinter, med ett par minusgrader när jag åkte hemifrån i morse. I vanlig ordning tar man antingen på sig för mycket eller för lite kläder, men idag verkade det som om jag valde rätt, då jag varken frös eller svettades under hela passet. Fick slita lite idag, utan antydan till pigga ben, men orsaken till det är sannolikt en period med hård träning i kombination med resterna av svininfluensavaccinets biverkningar, som jag nu haft i ett par dagar.

Igår var jag på jakt efter ett par nya neoprensockar, men utan resultat. De hade varit kanon nu när SMHI utlovat fortsatt kallt väder framöver. De nya vinterskorna från Shimano fungerar utmärkt, klart bättre än vanliga skor och överdrag, men jag tror att jag, efter att ha blivit rejält kall om fötterna upprepade gånger under flera år av vinterträning, blivit extra känslig för kyla, varför ett par neoprensockar är melodin. Jag har haft sådana tidigare under 1990-talet och de var kanon, oavsett temperatur. Neoprensockar i kombination med vinterskor framstår som en grym kombination. Därefter kvarstår endast eluppvärmda sulor, alternativt att börja med innebandy....... (not!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar