onsdag 9 december 2009

En stund i boden

Då har man tillbringat en stund i boden idag. Inte staden Boden utan vårt förråd där cyklar, testcykel och annat krafs har sin hemvist. När man sitter där och kör sina 70-20:intervaller och 3-1:or, stirrandes in i ytterdörren, så tänker man för sig själv - "nu skulle arbetskollegorna se mig!" En kvalificerad gissning är att kommentarer som - "sicket pucko" och "där går inte hissen hela vägen upp" skulle fällas i parti och minut. Men jag bjuder på det, för jag vet hur jäkla skönt det är när säsongen kommer och man får en möjlighet att omsätta timmarna i boden till ett grymt lagtempo i full fart eller ett ryck i en uppförsbacke, där de övriga släpper, en efter en!

Någonstans har jag en twistad fascination över att göra lite galna och crazy saker. Att köra skiten ur sig och testa gränserna för vad kropp och psyke klarar av. Att töja på gränserna och se hur mycket man pallar.

Vissa kallar det för 40-års kris, jag kallar det att leva livet fullt ut!

1 kommentar: