onsdag 16 december 2009

Min kära SAAB!


I princip varje dag det senaste halvåret har jag läst oroväckande artiklar om tillståndet för bilbyggarna på SAAB i Trollhättan. Jag har ett extra stort hjärta för bilmärket då jag själv jobbade på deras HR-avdelning sent 1990-tal och därefter haft tre tjänstebilar av fabrikatet, alltid med förnöjelse och belåtenhet.

Visst, inte den snyggaste, snabbaste, modernaste, men väl ihopsatt och med sådana där finurliga lösningar i design och funktionalitet som inte förekommer i samma utsträckning på andra fabrikat. Trots att SAAB varit, helt eller delvis, i amerikanskt äga i styva 15 år, så ser man fortfarande att det är en SAAB. Märket har behållit sin designfilosofi, på gott och ont säger vissa kanske.

Med denna lovsång som hoppas jag verkligen att fabriken och företaget i Trollhättan får en chans att leva vidare, oavsett om det är en svensk, amerikansk, kinesisk eller holländsk ägare! Jag gillar min SAAB!

För övrigt mynnade mitt besök på Kanotcentrum i Göteborg ut i att jag hitade mina efterlängtade neoprenesockar i lagom tjock kvalitet. Satt som en smäck på foten och som en dröm i vinterskorna! Detta kommer att bli kanon i det kylslagna vintervädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar