fredag 11 december 2009

Biverkningar

Igår fick jag genom vår företagshälsovård vaccin mot svininfluensan. En spruta i armen och så var det klart - ingen värk eller andra problem. Tills jag kom hem. Först började vänsterarmen värka i bästa träningsverksstil, modell värre och framåt kvällskvisten började jag känna mig lite risig. Vid läggdax fick jag feberkänningar som sedan blev värre och värre. Raggsockar, merinoullsunderställ och duntäcke - jag frös som en hund och huttrade mig genom natten. Som lök på laxen så vaknade jag med ett ryck varje gång man rullade över på den ömma armen, med resultatet att när klockan ringde i morse så var man lagom mosig. Febern hade dock försvunnit och nu känner jag mig OK, trots allt. Men det var inte najs.

Vår företagsläkare berättade att de personer som reagerar kraftigt med biverkningar på vaccinet är samma personer som sannolikt skulle bli skitdåliga om de blivit smittade av svininfluensan på riktigt. Med tanke på hur jag mådde i natt så är jag glad över att det endast var biverkningar och inte skarpt läge.

Och jodå, jag körde min styrketräning och styrkeintervaller igår, helt enligt plan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar