söndag 5 april 2009

Jorå, sörrö, skitkul!

Idag kördes det lagtempointervaller tillsammans med Mölndals CK´s elitgäng och det blev en krävande resa, i vanlig ordning! Ett flertal intervaller följt av fri fart i de avslutande backarna, däribland Jonsered, Bertshult och Maxibacken, tog sitt pris och nu är man trött och go i benen. 

Dagen började dock i moll. På väg till samlingsplatsen vid Sankt Sigfridsplan, i jämnhöjd med Scandinavium hör jag en mås skrika, följt av att en stor blaffa fågelskit täcker min vänstra handske och större delen av vänster ben! Vad i själva fan! Måsdjä.... Framme vid samlingsplatsen var det bara att ta fram flaskan med vatten och försöka skölja bort så mycket som möjligt.

Mölndals elitgäng verkar vara riktigt på gång och merparten verkar ha tränat på bra i vinter, främst Jimmy Rönn som har ett sjukt plattdrag och till råga på allt ett bra klipp uppför, trots modiga 80 pannor! 135 kg utfall i vinter? Tjena! För övrigt en otroligt rolig och ödmjuk kille utan någon tillstymmelse till divalater! Jag hoppas att hans säsong blir så framgångsrik som han förtjänar med tanke på den träningsmängd och det fokus som han visar i sin träning.

Imorgon efterlängtad och välförtjänt vila. Ett besök på CykelCity är planerat för att se om min Cervelo är färdigbyggd och redo för hemfärd. Jag ska för övrigt låna ett par carbonhjul från CykelCity som de har tagit hem i eget namn och som verkar mycket lovande. Ser ut som ett par Zipp 303 och ska, enligt Glenn, som testat dem, fungera som sina "storebröder", men enbart betinga halva priset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar