söndag 29 mars 2009

Tandläkaren

Var på min årliga tandläkarundersökning härrom dagen. I vanlig ordning hos tandläkare Anders Öfverman i Göteborg. I vanlig ordning (som tur är) så var besöket över på 15 minuter och styva 900 pix fattigare. Kunde varit mycket värre på flera olika sätt! Inga hål, inga konstigheter med visdomständerna, utan enbart lite sedvanlig tandsten som skulle sprängas bort med ultraljud. Grymt obehagligt för övrigt, att ta bort tandstenen på detta vis. Effektivt, visst, men det känns som att köra in en nål i rötterna. "Känsliga tandhalsar", enligt Anders, beprövad tortyrmetod enligt undertecknad.

Tandläkare Öfverman, som jag känner way back sedan tiden i Frölunda CK, är för öfvrigt (!) en riktig cyklisttandläkare. Han fixar tänderna för ett antal cyklister i Göteborg, varav flera namnkunniga såsom Susanne Ljungskog (flerfaldig VM-medaljös) och Jonas Ljungblad (regerande svensk mästare på linje och Protourproffs), för att nämna några. Go gubbe, Anders och en riktigt duktig tandläkare. Kan rekommenderas!

Sitter och lyssnar på Therepys senaste alster som släpptes i veckan. Som det stora fan jag är så har jag efter två genomlyssningar inte bestämt mig om det nya albumet är kanon eller kalkon. Ett antal genomlyssningar får svara på frågan.

2 kommentarer:

  1. Ultarljud är för babies.. eller.. hehe. Själv hade jag en rörtång och en slagborr i mulen för en vecka sedan;) Här snackar vi verktyg.

    Jag gillade också Therapy i min ungdom- har tom sett dem live. Nu är det mer jazz som gäller. Det är fint att bli gammal:) Lite hiphop med iofs. Man är ju med i matchen. På läktaren.

    SvaraRadera
  2. "Jag gillade också Therapy i min ungdom" Detta tar jag som en komplimang, Magnus, då jag passerade 40 skåror på kniven härrom veckan!

    SvaraRadera