söndag 1 mars 2009

Flyt

Med 4.30 på klockan kan jag bara konstatera att dagens distanspass med lite fartmoment gick riktigt bra. Flyt helt enkelt. I jämförelse med gårdagens skitben, då jag klämde ur mig 40 minuter styrke-uthållighetsintervaller, så var dagens ben mumma för själen. Skönt med lite positiv feedback efter en längre tid med upplevda sunkben.

En sak har blivit väldigt uppenbar för mig å det senaste, vilket i och för sig inte är någon nyhet för mig och det kommer garanterat inte att rendera i något Nobelpris, är hur centralt det är med vätskenivåer i balans. I vanlig ordning svettas jag som en gris, mestadels när jag tränar, och om jag inte hinkar i mig rejäla mängder vätska före, under och efter ett pass, så går det åt pipsvängen. Förra veckans "vätskehammare" är ett tydligt exempel på detta. Nu när det börjar bli lite varmare ute och passen intensifieras, så blir det ännu viktigare att kontinuerligt fylla på med vätska. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar