söndag 28 februari 2010

Tungt avslut

En tung vecka i träningsprogrammet avslutad. Sju pass fördelade på sex träningsdagar gör att både kropp och själ är lagom möra och längtar till nästkommande vilovecka. Kroppen har svarat bra på senaste periodens träningsmängd, utan varken sjukdom eller belastningsont någonstans, vilket känns kanon. Under dagens distanspass med MCK svarade kroppen bra på det relativt högt uppskruvade tempot och de avslutande mls-spurterna kändes helt OK, utan tendens till att stumna eller mattas av. Just nu tycker jag mig märka att jag tränat mer grenspecifikt denna vinter, med mer reell cykelträning, jämfört med tidigare vinterperioder. Det känns som om jag har en bättre och stabilare plattform vid den här tiden i år, jämfört med hur det kändes vid samma period i fjol. Kombinationen mycket STU, mer intervaller och en rejäl viktminskning har gjort susen såhär långt och målsättningen är att trimma detaljerna, främst snabbhet och explosiviteten, inför den kommande tävlingssäsongen.

På tisdag gör jag ännu ett gästspel som spinninginstruktör på Sportlife. Eftersom jag har vilovecka så känns det kul att kasta in ett återhämtningspass tillsammans med ett gäng hugade "spinnare", som verkligen älskar att köra skiten ur sig. På Sportlife i Frölunda finns det en grupp trogna deltagare som återkommer vecka efter vecka och som verkligen är engagerade i sin träning.

I veckan fullföljde vi vårt husköp efter en mindre prisförhandling, med något sänkt köpeskilling. Just nu sitter jag och Anette och bläddrar i diverse inredningstidningar och kan sannolikt redogöra för vad som står på sid 24 i såväl Residence som Elle Interiör. Det första vi ska göra när vi flyttar in den första juni är att renovera badrummet, varför vi diskuterar färger på golvklinker, vägghängd WC eller ej, duschkabin med ånga eller hörnbadkar, spotlights, mekanisk frånluftsventilation och andra I-landsproblem.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Grattis till husköpet Martin!

    Jag var på cykelcity i veckan och såg en het cervéloram som det satt en lapp med M.H på. Den ser onekligen snabb ut! Det sitter även en liknande lapp på 2 hi-pad stolar här hemma:) Ni får komma förbi och kika, vill ni ha dem är de era, annars blir det blocket.

    Jag går själv i tankarna på att en p2 från -09 men det står lite renovering högre upp på priolistan. Ska försöka kvala inpå Masters-VM i simning till i sommar- låter tuffare än vad det är. Vi får se.

    Sköt om dig och fira Anette ordentligt!

    M :-)

    SvaraRadera