onsdag 10 februari 2010

Upplägg och mål

Som Glenn konstaterar på sin blogg så har jag under vinterträningen 2009/2010 valt att i grunden utgå från det program som Mattias Reck/Balansera upprättade åt mig för föregående säsong. Träningsmängden har dock ökats ett antal procent. Upplägget har modifierats en aning och jag har anammat influenser från andra cyklister i min omgivning. Detta innebär bland annat att jag medvetet kört något mindre löpträning och fokuserat något mer på reell cykelträning, såväl inne som ute, främst mer styrkeuthållighets-intervaller i kombination med styrketräning med vikter. Ett annat mål som jag har med vinterträningen är att successivt kapa lite egen vikt och målsättningen är ca ett kilo per månad. I det här fallet kan jag meddela att jag just kapat en komplett Cervelo R3! Go figure!
I övrigt har jag inte ändrat träningsupplägget jämfört med tidigare, utan det följer samma periodiserade upplägg som Mattias på ett suveränt sätt utarbetar, baserat på ambition och förutsättningar.

Vi får väl se i vår och sommar om man lärt sig hemläxan korrekt eller om det blir IG på provet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar