lördag 7 november 2009

Kent




















Jag har alltid varit svag för Kent! Ja, alltså, inte grannen, utan bandet, med Jocke Berg i spetsen. Sitter och lyssnar igenom deras nya album "Röd" (tack för det, Spotify!) och kan bara konstatera att jag gillar den nya, lite mer elektroniska stilen. Gammal syntfreak som man är, uppväxt på 80-talet och matad med varierad elektronisk kost, såsom Ultravox, Depeche Mode och Devo. Spåren på Kents album växer för varje genomlyssning och i vanlig ordning bygger herr Berg upp texter som fångar intresset. Kan rekommenderas varmt om musikstilen faller dig i smaken!

Tre timmar distanspass har avverkats idag i jämt och fint tempo utan utsvävningar. Vintercykeln väger bly i jämförelse med sommarriggen och jag var tvungen att stanna för att kolla om bromsarna låg emot, då den första milen var grymt tung! Tyvärr så är det bara jag som har en bit kvar, en ganska rejäl sådan skulle jag tro, innan något som kan kallas form infinner sig och det börjar rulla på av sig själv igen. Men å andra sidan - det är den 7 november och det gäller att skynda långsamt. Imorgon är det distansträning med MCK - kul att träffa folket igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar