fredag 20 november 2009

Cykelmässa och sängläge

Imorgon tar jag och Glenn bilen till Jönköping för att besöka cykelmässan på Elmia. Kul att titta och klämma på lite nya gizmos inför 2010. I vanlig ordning kommer CykelCity att ha en monter på mässan och kapten Persson kommer att ratta skutan med stadig hand (förhoppningsvis lite stadigare än förra söndagen, efter fyra timmar distans, då tremorerna kom regelbundet). Nästa års Cervelos ser kanonfina ut på bild och det ska bli kul att se dem "påklädda" med utrustning. Förhoppningsvis springer vi på några fler cyklister från årets tävlingsbanor!

Jag och Anette har idag, efter diverse velande fram och tillbaka, varit iväg och köpt oss en ny säng. Den nuvarande raset har gjort sitt i flera bemärkelser och är föremål för att bytas ut pronto. Ett besök på Sova och ett flertal provade sängar krävdes för ett köpbeslut och därigenom en tempocykel mindre i kronor räknat! Men shit vad skillnad det är mellan säng och säng. Med tanke på att man tillbringar 1/3 del av sitt liv i sängen, så är det förundrande att man inte prioriterat denna möbel tidigare!? Här ska sovas som en kung hädanefter!

Och ja, det ska tränas imorgon trots Jönköpingsresan! Dygnet har 24 timmar och jag är inte den som kastar in handsken när jag bestämt mig.... På söndag distanspass med valda delar av MCK´s gäng - alltid kul och uttröttande!

Hoppas vi ses imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar