fredag 13 november 2009

Hobbyhantverkar´n

Förutom att träna och tävla cykel så gillar jag att ha lite småprojekt hemmavid, där jag kan leka hantverkare och leva i tron att jag är händig. Senast i raden av projekt är att bygga om sovrummet och skapa en garderobsvägg, med skjutdörrar från Elfa. Snygga rackare med profiler i borstad aluminium och fyllda med vitmålat glas. För er som inte försökt er på att installera skjutdörrar så kan jag berätta att, i den mån man inte är hantverkare, så är det ett halvsnårigt arbete med flertalet fallgropar.

Efter idogt mätande, funderande, lodande, sågande, borrande, ännu mer mätande och lodande, så satt fyra meter tak- och golvskena på plats, tillsammans med fyra skjutdörrar. Efter lite trixande så fick vi även dit dekorlisten på fronten. Ta mig sjutton, men det blev precis så snajdigt som önskat! Dessutom fick vi ytterligare en 4-5 kubikmeter förvaringsutrymme som vi kan fylla med ännu mer onödigt tjafs.

Veckans träning har genomförts hittills enligt plan; två styrkepass på Sportlife i Frölunda kombinerade med testcykelintervaller samt löpintervaller i trappa. Helgens meny består av distansträning plus lite annat tillsammans med grabbarna grus; Glenne och Mikke samt säkert några andra som dyker upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar