måndag 29 juni 2009

Intensiv period

Om ett par dagar går veteran-SM i Ljusdal, närmare bestämt på söndag för min del, då linjeloppet genomförs över styva 13 mil. Vi i Team CykelCity GBG har i samråd med coach Reck tränat intensivt och specifikt utifrån våra respektive fokusområden och specialiteter. Glenn, som är en utpräglad temporäv, har naturligtvis kört extra mycket tempoträning, speciellt tillsammans med Mikke, som också är en habil tempoåkare och undertecknad, som enbart kör linje, har fått remissen intervaller, intervaller och så lite mer, just det, intervaller. Det har varit så mycket intervallvarianter att jag bokstavligt talat drömmer 3-1:or, 40-20:or och 7-3:or!

Tufft, men kul och givande, då jag inte backar för lite extrem träning där jag får testa mina personliga gränser och vara lite crazy. Värre än vanligt tycker förmodligen vissa, men det bjuder jag på. Faktum är att jag känner mig så levande och vibrerande när jag utsätter mig för tuffa träningspass och känner svetten rinna, andningen ha svårt att hinna med och frukosten åka berg och dalbana. Idioti säger vissa, livsbejakande enligt andra. Jag behöver väl inte berätta vilken falang jag tillhör!

Sista veckan har formmässigt känts väldigt bra, speciellt jämfört med tidigare under året, och de senaste passen tillsammans med folket runtomkring så har det fungerat utmärkt att trycka på utan att benen syrar ner totalt. Hoppas och ber till cykelgudarna att känslan finns där på söndag, får då gäller det!

2 kommentarer:

  1. Hej
    Ett stort jävla grattis till den habila insatsen på linjet. Det är du värd


    Stefan

    SvaraRadera