lördag 13 juni 2009

Gräsänkling

Då var man gräsänkling! Anette har åkt till USA och Seattle, där hennes syster och familj bor. I dagarna tio ska jag försöka hålla ställningarna i Svedala, vilket inte bör bli något problem, förrutom att fixa situationen med sent påkomna tjänsteresor kombinerat med hundpassning. På måndag ska bostadsrättsföreningen ha föreningsstämma och då diskutera om vår spekulant på lägenheten ska godkännas, eftersom köpet sker i kombination med hennes dotter. Majoritetsbeslut krävs och efter att ha sonderat terrängen med några av grannarna, så verkar det inte som om det ska stöta på patrull. Det vore väl själva fan om försäljningen ska misslyckas på en sådan petitess.

Idag har jag, på coach Recks inrådan kört hårda intervaller under en backig runda, med full sula i varje stigning. Åtta backintervaller under 2,30 tim och därefter 30 min hemmavid med 3-1:or på trainern med 85 % av max i snittpuls. Behöver jag säga att benen är lite möra just nu? Intervallerna gick över förväntan och förhoppningsvis ger de närmaste veckornas träning den formtopp som önskas till SM runt hörnet.

I veckan var jag inne hos Picco på Cykelcity och införskaffade ett par Skins. Har varit "lätt" kritisk till detta påfund och stadigt haft åsikten att tighta byxor med syfte att underlätta återhämtningen är båg och lögn. Döm av min förvåning när jag upplever, efter att ha använt dem varje dag, även under natten, att benen känns fräschare. Placeboeffekt och önsketänkande påtalar vän av ordning! Kanske det, men känslan finns där och så länge det känns bra, så är det bra i min bok!

Appropå Picco, så har farbror kört Vätternrundan på den respektabla tiden 7,37, vilket får anses som helt klar godkänt. Han ligger just nu säkert med Skinsen på och benen i högläge, läppjandes på en paraplydrink och ser tillbaka på den cykelsäsong som varit. Vi kommer nog inte se honom på två hjul runt Göteborg den närmaste tiden, eller har jag fel? (-;

Imorgon blir det distans med Glenn och förhoppningsvis Mikke. Glenn ska lägga in AT-moment, så det blir väl att köra sitt eget tempo och se glad ut. Hoppas att vädret som kom på eftermiddagen kvarstår till imorgon, då den sista tiden varit bedrövlig, minst sagt.

1 kommentar: