söndag 26 juli 2009

Krispigt!

Eftersom det i sista minuten inte blev något tävlande i Ystad, så har helgens träning varit modell tyngre. Lördagen bestod av tre timmar backig sweetspot, med hårdkörning i alla backliga partier upp till Ubbhult, följt av klassiska intervaller - 3-1:or på testcykeln. Sedan var såväl jag som mina ben lagom krispiga. Idag mötte jag upp Jimmy Rönn och Picco, för tre timmar distans i vinden. Efter att ha lämnat av farbror Persson i Kungsbacka, som fick draghjälp hem till Kullavik av sin hustru (!), skulle jag och Jimmy, utifrån Recks ordination köra fyra 9-1:or på tröskeln samt därefter ett längre block 40-20:or. Jippie!

När jag svängde in på gårdsplanen hemmavid stod det 4,50 tim på klockan och även denna dag kändes såväl jag som mina ben krispiga! Lagom bladig för att uttrycka sig på ett annat sätt. Tack Jimmy för dina monsterförningar i intervallerna - de är fostrande!

Ett stort grattis till min teamkamrat Glenn Dahl som tog ännu en temposeger i helgens seniortempolopp i Ystad, arrangerat av IK Vinco. Börjar bli rutin, grabben!

Imorgon börjar min semester på riktigt! Fyra underbara veckor utan arbetsrätt, kollektivavtalstolkning, förhandlingar och protokollskrivande. Nice! Här ska njutas!

1 kommentar:

  1. Jag har gjort min läxa- hoppas du är nöjd ;)

    Annars var det synd du missade Ystad- min fina hemstad!

    http://spinspirit.blogspot.com/2009/07/cykelmaner.html

    SvaraRadera