torsdag 22 oktober 2009

Rosa bandets 24 tim spinning och Team CykelCity.se

På söndag kl. 9.00 leder jag och Glenn, som ett led i vårt samarbete med Sportlife, en timme spinning under deras 24 timmars Rosa bandet-spinning, på deras anläggning Exclusive vid Nordstan. När man tittar på instruktörslistan som sträcker sig över hela dygnet så ser man att "alla som är något" i instruktörs-Göteborg finns representerade under dygnet. Och så vi!? Skämt åsido, det kommer att bli kanon och vi kommer att satsa på en cykelinspirerad timme, med tuffa moment och, sin vana trogen, spurtuppgörelse på slutet, i bästa linjeloppsstil!

I övrigt kan meddelas att den strukturerade vinter- och uppbyggnadsträningen påbörjades denna veckan, precis som förra året. Detta innebär två gymbesök i veckan med styrkemoment för rygg, bål och ben, löpning, testcykel och ett planerat distanspass till helgen, på den nu uppfräschade vinterracern. Tänk vad nya wirar, linda, däck och avfettning kan göra underverk! Planerade för att byta kedja och krans, men efter rengöring valde jag att köra en vinter till, eller åtminstone så länge det håller och fungerar. Trista pengar!

Min lagkompis i Stockholm, Mario Toledo, har tagit tag i frågan gällande avsaknaden av vinterbyxor till vår teamdress. Han har tagit fram ett kanonsnyggt förslag och beställningen är genomförd. (Tack Mario!) Hoppas att leveranstiden inte blir som när man beställde vinterkläder i vår tidigare förening - då kom vinterjackan och byxan i maj!?

Kör på därute i slott och koja!

1 kommentar:

  1. Som jag precis skrev hos Glenn..

    Årets Robinson-jokrar:) När dök ni upp? Wildcard I guess. Jag antar detta är hämnden mot alla spinninginstruktörer genom åren;)

    Jag ska köra lite wattutmaning tänkte jag. Det lutar åt titeln Årets Sparris Award. Vi kanske ses!

    SvaraRadera